onsdag 14. desember 2011

Julen 2011

Vi fortsetter vår nye tradisjon i familien Torgersen, så her kommer årets julebrev. Vi har lagt bak oss et spennende og innholdsrikt år.
Julen 2010 ble en herlig høytid med masse familiekos og rolige dager. Helle fikk sin første tann på selveste julaften! Da juleferien var over kunne jeg og lillemor fortsette å kose oss hjemme i permisjon, mens storebror hadde det gøy i barnehagen. Våren kom, og vårt foreløpig siste storprosjekt ute startet: maling av huset! Det ble en lang jobb, men du verden så flott det ble da huset sto ferdig! Vi var heldige med været tidlig på sommeren, så verandaen ble flittig brukt.

Sommerferien kom og vi hadde egentlig ikke tenkt oss på ferie. Ny sofa og maling av hus var først på prioriteringslista. Men dere kjenner oss, vi er noen utålmodige sjeler, så vi bestemte oss for å hoppe i det: Åtte dager på reisefot med fly. Turen gikk først til  Pål, Line og Julie i Trondheim. Etter noen dager satte vi snuten til Oslo og Grethe med familie. Herlige dager med mye god familie. Det var godt å komme bort fra ei alvorstynget lita bygd. 22. juli mistet vi en av våre flotteste ungdommer i tragedien på Utøya. Det preget oss naturligvis og vi tenker enda på Simon daglig. En ting er i allefall sikkert: man skal være takknemlig for hver dag man får med dem en er glad i.


22. august satt fru Torgersen på flybussen til Evenes med en stor klump i magen. Jeg skulle bli student (omsider)!! Målet var Høgskolen i Telemark, avdeling Notodden. Jeg var klar til å gi opp mange ganger før jeg var kommet fram. Men jeg ble positivt overrasket. Kjempefine medstudenter og et bra opplegg, Så jeg er sikker i min sak; lærer skal jeg bli! Det er lange dager, med jobb, studier, små barn, hus og hjem. Men jeg koser meg med alle mine oppgaver og nyter livet!




Casper er blitt 3 ½ år og forbløffer oss stadig vekk. Han er en god og snill gutt tvers gjennom. Han viser omsorg for de rundt seg, spesielt lillesøster! Mange venner har han, og han er også begynt på turning i idrettshallen. Der er han selvsagt et naturtalent. I det siste har han oppdaget gleden med høflighet.  Mamma: Casper kan du leke litt med hoHelle? Casper: Ja klart eg kan mamma! Han har også funnet ut at han eeeeelsker veldig mange ting :)



Helle er blitt 16 måneder og er en kruttønne uten sidestykke. Hun har virkelig utviklet sine egne meninger den lille frøkenen vår. Men blid som en sol og uttrykker masse glede for de rundt seg. Det er ikke til å stikke under en stol at hun liker å plage storebror, til hans store frustrasjon. Hun nyter livet og stresser ikke med noe. Derfor er hun enda av den oppfatning at det enkleste er å krype. Hun KAN gå, men som regel fortere å krype :) Som de sier i sangen ”orker ikke, gidder ikke…”Vi regner med at 14 dager juleferie kommer til å gjøre susen, så vi satser på at hun kommer gående til barnehagen på nyåret ;)

Eirik jobber enda hos Sport1. De har akkurat vært på flyttefot og 1. desember åpnet de av Nord-Norges største Sport1 butikker. En perle i sentrum! I tillegg tar han noen ekstravakter hos Miljøtjenesten (enslige mindreårige flyktninger) Nå har han og en kamerat funnet ut at vektløfting, DET er tingen, så nå pumpes det jern for alle penga!
Selv bruker jeg mesteparten av fritiden på studier og selvfølgelig interiør. Eirik stakkar, han skjønner ikke hva vi skal med alle disse lysestakene og lampene. Han ser ikke nytten i det... Kan dere skjønne det???  
  

Her inne på vår lille "hjemmeside" kan dere fortsette å lese om stort og smått som skjer hos oss. 
 
Dette året har brakt oss mange nye venner, noe vi er veldig glad for! Noe av det fineste i livet er å ha gode mennesker rundt seg, og det har vi i massevis ! Det er alltid noen som har kaffen klar til oss hvis vi bestemmer oss for å ta en liten ”rekar-tur” en ettermiddag.

Denne julen skal vi senke skuldrene etter en travel høst, og bare kose oss sammen med familie og gode venner. Vi er jo som mange sikkert vet, glad i selskap, så alle er herved invitert inn på besøk til vår lille villa når julen kommer! 

Håper alle våre nære og fjerne har det godt, og vi ønsker dere en fredelig jul og et godt nyttår.

Store juleklemmer fra
 Eirik, Trine, Casper og Helle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar :)