torsdag 5. januar 2012

Gjestebok

Godt nyttår kjære lesere! Det har vært stille fra denne fruen i noen dager. Har brukt tiden på å rydde vekk julen og klargjøre for nytt år i villahjemmet. I morgen er det skolestart igjen, og jeg gleder meg faktisk til å komme igang igjen. Jo lengre man har fri, jo latere blir man. Men nå er det ny eksamen som står for tur, så jeg stuper inn i bøkene igjen.

Da jeg ryddet i bokskapet mitt tidligere i dag kom jeg over en stor skatt. Ikke i størrelse, men i betydning. Da pappa og tantene tømte huset etter besteFar fant de nemlig en gammel gjestebok, og snille som de er fant de ut at boken skulle følge huset. Jeg hadde helt glemt av denne flotte boken. Den ble kjøpt til mine besteforeldre julen 1964.


 Inni boken fant jeg mange fine hilsninger fra familie, venner og bekjente av mine besteforeldre. Her har blant annet mine oldeforeldre skrevet, gamle tanter og onkler. Gamle venner av Far og bestemor som enda lever den dag i dag. Jeg har alltid visst at de var gjestfrie folk, men nå har jeg beviset på det også :-) Et ord som går igjen i boken er Hjertelig takk....

I tillegg til alle hilsningene fant jeg noe ganske spesielt. Dødsannonsen til min oldefar som døde i 1974. Min oldemor het forresten Regunda. Et ganske orginalt navn :-)

Nå skal boken inn i en ny tidsæra. Siste hilsen er foreløbig skrevet i 1996, neste hilsen blir skrevet i 2012 :-)
 

Vi skrives ! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar :)