torsdag 19. april 2012

Gamle minner...

Får jeg aldri nok av! Det å overta et hus fylt med minner fra barndommen min, og også min far og hans søskens oppvekst her, syns jeg er veldig spennende og samtidig føler jeg et visst ansvar for å ta vare på disse minnene. Huset vårt er fylt med skjel, noe jeg vil ta vare på.

Familien er også enige i at det er visse ting som "hører til" her på gården. Husker dere innlegget om Gjesteboka? Trykk HER for å komme til det. I går fikk jeg en ny skatt. Tanten min har i mange år hatt en gammel symaskin stående på loftet. Den tilhørte hennes bestemor (min oldemor) og den sto i gammelstua her på Rognså. Huset er dessverre revet, men den passet perfekt inn her hos oss :-)

                                              Den har foreløbig fått plass på kjøkkenet.

Da vi var på besøk hos tanten min i går, ble vi sittende å se gjennom gamle bilder. Jeg kom over et bilde av huset, da det nettopp var bygget ut. Morsomt å se hvordan det har forandret seg gjennom tiden. Det har vært maaaange forskjellige fasader, det er iallefall sikkert!


I dag måtte jeg holde meg hjemme fra jobb. Har hanglet i mange dager og i natt slo ørebetennelsen ut i full blomst. Sitter å venter på å dra til legen. Håper hun kan gi meg en vidunderkur, for øreverk er ikke min favorittverk for å si det sånn....

Håper dere andre har en fin dag! Nord-Norge viser fra sin beste side for tiden :-)

                                                       
                                                             -Klemmer fra Trine-

1 kommentar:

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar :)